"Pappa dog för snabbt. Tyvärr gör vissa människor det"

Jag läser en bok som heter "Den som hittar sin plats tar inte heller någon annans". Trodde det var en bok som skulle få mig att känna mig trygg i mig själv och att jag är bra som jag är. Det handlar om Thomas, Tvivlaren, från bibeln och en pastor i Sverige som känner igen sig i honom. Skulle jag ha ett alterego idag skulle det vara Nathalie, Vemod, från Insidan ut. Hur som haver, den verkar trist. Men som Tobias sa, "Det finns sanningar i alla religioner" (...)
 
Igår var det valborg och aldrig känner jag mig äckligare än när jag trillar ner från stolar, råkar gå före en 30 m lång toalettkö pratande i tele eller inte kommer ihåg vad jag skrivit till folk på Snapchat. Ibland vill jag bara signa ut och bli en sådan som tar sig tid till saker. T.ex. ta sig tid till att tänka på hur man är god eller genuin. Sluta svara folk snabbt. Bli mer som förr, sätta sig ner, komponera ihop ett brev, väga ord mot ord, skriva med fjäderpenna. Må låta löjligt att bry sig om chattar, men det är vår tids brev. Inte slaffsade man ihop ett brev på två minuter förr, med dåiig handstil på ett fult papper. Nej det var omsorg och man glömde inte svara någon.
 
Det var ändå kul igår. När man sprider ut en fylla över en hel dag finns det inga restriktioner. Rök, drick och snusa. Slutar du vid 20.00 har du vunnit och tagit ett moget beslut. Det är inte särskilt svårt. 

Kommentera här: