"Något att göra, något att älska, något att hoppas på."

Ibland måste jag bara göra som jag gör med Knut när han går sök, dra tillbaka honom, bråka med honom och säga: "Hallåååå du har missat fem köttbullsbitar här för att du rusade dig igenom allt ".
 
Nu kom jag hem, efter en lång dag och satte mig direkt för att tänka på, vad ska jag göra eller inplanera här näst? Ingenting. Svaret är ingenting. Kolla på tv. Utvecklas inget och vänta på din hjärna. Vänta på att hjärnan hinner längta. Vänta på att hjärnan hinner komma på idéer. Vänta tills hjärnan börjar reflektera.  Annars är jag rädd att all min ångest för att jag inte gör det mesta av dagen kommer förstöra dagen. 
 
Jag glömmer så snabbt allt bra jag gör. Jag var på hundskola idag, fan jag var inte ens sugen! Men det gick jättebra. Jag höll i ett seminarium, jag var ju typ nervös innan? Hallå! Jag har förträngt detta, jag kan mer, kan jag inte det? Kan och kan, frågan är om jag vill :)

Kommentera här: