Något mer, just nu

"Nyckeln till att vara lycklig måste att vara där man är när man är det" tänker jag och låter Knut lukta lite extra länge.
 
 
Nyckeln måste väl vara att inte ständigt tänka att det är bättre någon annanstans. Vara lite dum. För det finns ju bättre platser att vara på. Men så fort jag blir medveten om det, uppstår en känsla av misslyckande. Om och om igen. Jag är alltid någon annanstans. På fester är jag där skrattet är, fast jag pratar med någon annan. När jag köpt nya byxor tänker jag på om det fanns ett par bättre. När jag ska välja pod vill jag hitta den bästa, mest passande, och gör jag inte det skiter jag i det.
 
 
Idag sa en vän att han är avundsjuk på mitt liv med hund. Det skulle jag med varit utifrån! Men nu när jag är här bortser jag från det. Låt oss expandera, mera, bli bättre.
 
Sen inser jag när jag går på den sista kvällsrundan att det är ju himla härligt. Det här passar mig. Men ändå en gnagande oro, att det kanske finns något mer, just nu.

Kommentera här: