2330

Tåget är försenat igen och de säger inte ens något. De kör väl den "tja det är sent så de bryr väl sig ändå inte" fast de vet att folk gör det men säger man inget finns det inte. Jag har just uthärdat lördagsbussen 23.30 och folk är sminkade och fräscha och luktar gott. En tjej med mycket attityd pratar högt och drar till sig uppmärksamhet, jag sitter och glor på henne. Hon lyfter upp blicken mot mig och jag ler genuint tills hon också gör det. Jag tror jag är bra på att inte hamna i bråk. Jag fattar inte varför alla skriker att de ska av när vi är mitt i stan, till vänster lyser CARIB CREOL med stora bokstäver och jag inser att det är dags att gå på klubb? Ett par sitter kvar och pussenussar lite till. De verkar nya men som att de vågar för de druckit  Jag vänder mig bort från ett för att i stället se dem hångla i fönsterrutan. Killar busvisslar och jag känner mig som 45 när jag tittar näsvist upp och kollar efter VEM??  När jag går av busvisslar dem igen och jag vet inte om de är seriösa eller inte så jag vågar inte säga något. Som att det har någon betydelse. I rulltrappan står ett par och mannen kysser passionerat kvinnan mellan brösten och jag kräks för en sekund och går förbi. Vid spåret står ett äldre par och hon är hipp och han med , han har en hawaiiskjorta och är klippt modernt. Hon hittar en tråd som sticker ut på jeansen och han blir kränkt sen tröstar hon honom och sen ser jag bara händer på baken av dem. Jag tror hon är van att få som hon vill

Kommentera här: